Mohelničtí Nezávislí a spalovna

08.08.2013 23:53


21.5.2012 - návrhli usnesení:

Zastupitelstvo města odmítá realizací záměru spalovny odpadů na území města Mohelnice.

Zdroj: https://www.nasemohelnice.cz/sance-pro-zastupitelstvo-postavit-se-za-obcany

 

13.6.2012 paní Zwyrtek-Hamplová vyjadřovala její názory také na zastupitelstva města. Viz zápis.

Uvedla, že má přehled o těchto zařízeních a názorech občanů na ně. „Já jako občan tady spalovnu nechci. Zaznamenala jsem v tisku, že nemáme informace. Připadala jsem si jako bych se probudila před deseti lety, kdy nám říkali, jak ta kogenerace bude úžasná. Já se netvářím jako odborník na spalovny, ptala jsem se na jiných radnicích, v jiných krajích a mám naprosto jasno. Hovořila jsem i s místními občany, kteří tomu rozumí a jsou i odborníky na životní prostředí a mám k nim důvěru, tito lidé obchází s archy občany a sbírají pro nás podpisy. Po jednání s kolegy zastupiteli jsme se rozhodli, že spalovnu na území města nechceme, protože město je různými jinými způsoby zkoušeno dost. Zaznamenala jsem, že pan místostarosta Navrátil se přihlásil k podpoře referenda, domnívala jsem se také, že by bylo možné ušetřit peníze za referendum a dokázat na tomto místě říct jasně, že spalovnu nechceme a bylo by rozhodnuto. Pokud tento názor nemáte, a jsou tu tací, kteří hodlají spalovnu propagovat, je to jejich názor, prezentují ho na stránkách tisku. Je to naprosto zásadní a klíčové rozhodnutí, nevím, jestli máte tu odvahu přehlasovat tady většinou rozhodnutí o spalovně. Já bych tu odvahu neměla, i kdybych byla zastáncem spalovny.“ Řekla, že občané by v tak klíčové věci měli dostat právo se rozhodnout, pokud spalovna nebude zamítnuta přímo tady, na půdě zastupitelstva.

 

o rok později

8.8.2013 - pro spalovnu včetně nepodložených slibů

Zdroj: https://www.nasemohelnice.cz/prohlaseni-mgr-jany-zwyrtek-hamplove-k-probihajici-petici

 

Zatím je většina těchto slibů spíše přáním, viz: Seznam slibů doplněný o aktuální stav (průběžně aktualizováno) rozklikněte pro detailní informace